torsdag, februari 26, 2009

Babian – Fullproppade, listtoppad, livrädd & uppstoppad! ***


Med gasen i botten träffar bandet mig mitt i solaplexus redan på det inledande självbetitlade spåret. Rivig skånsk rotvältsrock med massa bensprattel lyfter på sina ställe på denna debut. Jag fastnade lite för bandet redan för några år sedan då den bjuckade på den fräsiga ep´n Ja sa två!

Denna gång skall kvartetten lyckas hålla nerven uppe i över trettio minuter och stundtals fängslas jag av deras gitarrmangel som i höjdpunkterna Jag exploderar om du säger nej och Guru. Problemet uppstår då orkestern drar ner på tempot och glömmer intensiteten då känns det mest trist. Vill du ha en doss retrorens i väntan på nya alster av Bob Hund och The Hives, så slå till förbövölen.

Betyg: ***
Text: Daniel Robertsson
Länk:
www.myspace.com/babiansweden

1 kommentar:

sis™ sa...

Tackar ödmjukast för komplimanger på bloggen! Det har blivit mycket fram och tillbaka med layouten, men nu är jag äntligen nöjd, haha. Jag testar det mesta i Photoshop innan, sen laddar jag bara upp det... Kodar väl egentligen ingenting själv, bara det allra enklaste. Så, mitt enda tips är nog att testa, testa, testa =)

Gillar din musiksmak!