tisdag, april 17, 2007

Sahara Hotnights ”Kiss & Tell”


Kitschigt högklackad 80-tals rock möter mina öron och definitivt ett moget sound sprider ut sig under den knappa 35 minuter som dessa brudar bjuder upp till dans. Att The Runaways och The Faces gjort intryck på denna norrländska kvintett under denna resa kan jag inte helt bortse ifrån, och det är kul och intressant till en viss utsträckning. Känner mig en aning schizofrent inställd till albumet, som dels är mycket kompetent framfört och inte minst har en hög lägsta nivå av 3 minuters stänkare.

Tyvärr lyser bandets hits med sin frånvaro och jag tror att det kan sätta krokben för den oinvigde, men för de redan vunna fansen kommer detta utan tvivel vara det bästa som släppts hittills. Därför är jag inte lika övertygad om att den kommande utlandslanseringen kommer gå lika smidigt som i norden. Avslutningsvis utgår en extra eloge till bassisten Johanna som helt klart genomgående svänger loss ordentligt med sin Fender och får mig att vicka på höfterna och böja på nacken och utbrista ”Go, Go, Go, Girls”.

Text: Daniel Robertsson
Betyg: 3 av 5
Länk: www.myspace.com/saharahotnights
Releasedatum: 2004 05 19

Inga kommentarer: